NonoChan

Anda STALKER yang ke-

Nono Says - Page

Monday, July 4, 2011

Perhimpunan Haram !!

Posted by Nono AB Jalil at 12:18 AM
Sekarang nie, PERHIMPUNAN HARAM tengah GEMPAK pasal perhimpunan  itu akan diadakan pada bulan depan....

Pabila aku tengok  berita lah kan, aku kecil hati betul dengan perangai rakyat yang tak reti nak bersyukur. Macam sengaja cari nahas. Dah baik dah bumi kita nie aman dan damai, tapi ada perangai sebilangan rakyat ni macam SIAL je. Macam nak je peperangan berlaku.Oi!!! Nie bukanya zaman komunis dah.!
Tak sedar ke korang, perbuatan korang tu dah membawa kesan negatif kat rakyat?
Contohnya:
  1. Timbul sifat perkauman dikalangan rakyat(dah sah-sah kita hidup berbilang bangsa).
  2. Bakal merosakkan minda generasi muda (lagi-lagi budak dengan remaja).
  3. Mengganggu orang awam.
  4. Menambahkan kerja polis (dah tunang aku polis, aku sakit hati lah cuti kena tahan!)
  5. Perang??( Silap-silap boleh jadi tu...)
  6. Dan lain-lain
Kalau aku jadi korang, Aku bangga dan bersyukur kerana dilahirkan di bumi yang aman dan berbilang kaum ni . Aku tak mintak lebih dah (nak minyak turun boleh?), please lah amalkan sifat 1Malaysia dalam diri tu. Tanam kan lah jati diri tu... Jangan nak jadi babi tengah jalan yang menyusahkan orang yang tak terlibat....


Tak rugi amalkan sifat 1 Malaysia.
RAKYAT DIDAHULUKAN..
PENCAPAIAN DIUTAMAKAN..

0 comments on "Perhimpunan Haram !!"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

- Nono Says: Desire for ❤ - Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal