NonoChan

Anda STALKER yang ke-

Nono Says - Page

Tuesday, May 31, 2011

Change into ANOTHER LAYOUT

Posted by Nono AB Jalil at 11:44 AM 4 comments
hehhehe... usha-usha...
bagilah komen hoh....
kacak ka sik....
hodoh ka sik...
jaik ka sik...
burok ka sik....

hahhahaha.....
tapi aku asa macam serabai jak layout blogger aku yang baru towk....

mana rondeng lah sia....
hahhahaha... komen hoh....

mun sik mok komen pun sik apa lah....
kecik ati aku...
hahhahah,,


;P

Monday, May 30, 2011

Beres sudah mengEDIT blogshop aku...

Posted by Nono AB Jalil at 1:20 PM 0 comments
tidaklah sepenuhnya beres...
hahahah.... harga barangan dengan nama barangan belum aku nyatakan....
hehhehe...sapa-sapa rajin mok nangga yar....


DIPERSILAKAN  pergi ke blog yang sigek yar....
sikda orang melarang... hehhehe.....

once again...

http://sarawakkuniq.blogspot.com

do leave your comment..

Sunday, May 29, 2011

Saat KEBERADAAN aku di SELANGAU...

Posted by Nono AB Jalil at 8:51 PM 2 comments
A bit bored aku disana...
hahhaha... nang sik pa jak keja dipolah aku...
hahhahaha... keja aku, mala snap2 pictures jak k ku engkah rah blog KRAFTANGAN SARAWAK aku yang aku polah khas untuk pomot barang jualan mak aku... hahahhaha....

towk lah aku sewaktu berada disana...
hahahahhaa....
bwekk...!!!!



HEHEHE....
and yang towk KANOPI tempat mak aku berjual....


agak banyak barang yang mak aku jual nak..???
hehhehehea...... orang yang usha-usha pun agak ramai....

mowk nangga segala barang yang mak aku jual ka???

bkak kitak orang link towk
sarawakkuniq.blogspot.com


see ya and love you....
ahhahahahah....

Thursday, May 26, 2011

Gila ku sudah pada IMVU...

Posted by Nono AB Jalil at 1:24 AM 0 comments
apa kah etu..???
jeng jeng...!!!!
sy pun kurng pasti....
HEMO HEMO....!!!

ini saja petunjuk....


aku rindu ngn rambut lamak ku yang cmtok....
aduhai......

Wednesday, May 25, 2011

Dinner With Family

Posted by Nono AB Jalil at 1:21 PM 0 comments
hahhaha.... 
LANGSONG XDA KAITAN TITLE YA NGN ENTRY AKU...
aku tgh bored gaban.... dunno what to post.... HEMO HEMO...
btw, towk mka ku saat mok kua g makn malam tewk....
ngahahhahah.....


towk adalah mkan aku yang xhabis ku makn....
aduhai......
sygnya mkan dibazirkan.....

 I Love My Family

Tuesday, May 24, 2011

WAJAH-WAJAH PALOI KU...

Posted by Nono AB Jalil at 11:49 PM 0 comments
Ngegeh tidak terhingga....

Wajah 1

Wajah 2

Wajah 3

Wajah 4

Wajah 5

Wajah 6




TAMAT

terasa lamak tidak ku ONLINE...

Posted by Nono AB Jalil at 6:57 PM 0 comments
Ouh..!!! BLOGGER ...!!!
RiNDU AKU MOK MENGEPOST DIRIMU.....!
apa khbar ka..???


WAH2.... BUDUH EYH.....!
Blogger ada sihat ka sik jwak ka???
hahhahhahhahha......

Friday, May 6, 2011

My Birthday Today !!

Posted by Nono AB Jalil at 2:28 AM 0 comments
12am tewk, adalah pkra yg mngembirakn bg aq. Aq dpt 'HADIAH' pertma aq drpd lelaki yg aku cintai glak2.
He sung for me . . And Wish me hepi birthday, this is 1st time for me(someone i LOVE sing for me).
I'm really2 HAPPY !!
THANK Q VERY MUCH MY LOVE . . .
Please LOVE me ALWAYS until the end of TIME.


(MAKE YOUR WISH !)
(MAKE YOUR WISH !)


My Lists WISH :

1. Dapat kerja tetap.
2. Get MARRIED with my LOVING man
3. Loving him until the end of my LIFE.
4. Gt BEYBI after i MARRIED with
5. Pass driver license.
6. Shhh. . . A lot to wish. . .

Tidak trkata. . . KITA MANUSIA YANG HIDUP TOWK XPERNAH PUAS DENGAN APA YANG ADA..

Hehehehehe . . .

By the way, aiyo ! My mum kn0ck my door and wish me 'HAPPY 20years old'. How can she dunno my age . . I'm 19 years old la. . Not 20years. So sad she frgt that. . . :'(

Thursday, May 5, 2011

My Birthday Tomorrow ( 6th May) ... Feel free to drop your wish....

Posted by Nono AB Jalil at 12:53 PM 2 comments
this year a bit sad because my dear fiance and my dear mother  is not AROUND on my `SWEET 19YEARS OLD`.
By the way, i still got my gift.. hehheeh...
i love it so much....
eventhough they so much busy with their job and business
they still REMEMBER me....


No birthday CAKE ....
No CELEBRATING ...
No people i LOVE around me ....

Wednesday, May 4, 2011

Cinta, Minat, Sayang, Suka.....

Posted by Nono AB Jalil at 9:53 PM 0 comments


PERBEZAAN CINTA, MINAT, SAYANG DAN SUKA


Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka -
 Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat -
 Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )



Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

10 petanda dia JODOH kita..

Posted by Nono AB Jalil at 8:24 PM 0 comments








Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.





1.Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon
Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. 
Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. 
Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.





2.Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan
jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya.
 Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya.
 Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. 
Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.





3.Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. 
Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan.
 Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang.
 Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung.
 Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. 
Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.





4.Sentiasa jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. 
Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. 
Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita.
 Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. 
Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. 
Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati.
 Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.





5.Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. 
Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung.
 Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya?
 Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka.
 Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, 
kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. 
Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.





6.Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. 
Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. 
Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. 
Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. 
Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. 
Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. 
Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?





7.Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya
Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. 
Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. 
Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. 
Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. 
Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. 
Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.





8.Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. 
Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. 
Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita,
 dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita.
 Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya.
 Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. 
Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.
Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.





9.Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya.
 Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. 
Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. 
Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan.
 Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.





10.Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT.
 Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa.
 Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. 
Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk,
 insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya.
 Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. 
Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.
Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.


-the end-

Menjadi seorang anggota TENTERA ??

Posted by Nono AB Jalil at 2:10 PM 0 comments
Hari ini,aq telah memakai tdung skali lg stelah hmpir 1 TAHUN tdung aq tersimpan
.
 aq telah menghadiri OPEN INTERVIEW ( TENTERA )
Kelihatan sgt la ramai kaum ADAM drpd kaum HAWA d situ. Fail disusun,brmula dr borang yg telah d isi shingga la brakhr dgn IC ibu. Saat bratur dn menunggu glirn pnyerahan dokumen, aq meliht sekeliling. Sesudah menyerahkn dokumen2 aq,aq dsuruh naik ke ats untok mengukur tinggi dan menimbng berat, 161cm dan 50kg berat aq dnyatakan wlopn sbnrnya bert aq adalah 45.7kg.

LUAHAN HATI AKU . . .

Tpesong sma skali dgn impian aq. Dek krna org tua, aq tpksa batalkn cita-cita aq menjd seorang PRAMUGARI.
A bit sad, but nothing i cn do. I just need to move on. . Step forward. .
Sesudah aq lyk menjd anggota TENTERA, evrythng's gonna change. .

There is no MODEL SHAPE . . .
There is no BEAUTY FACE . . .
There is no STYLISH HAIR . . .
There is no WEAR on FABULOUS STYLE . . .

I.c aq pn akn jd xrasmi. .
From new I.C ,my ID gonna change into T.

From SWEET DREESES change into UNIFORM.

From LITE JOB change into HEAVY JOB.

From SOFT SKIN change into ????(i dont want 2 say it).

From WHITER change into DARKER.

Adakah aq msh dpt brthn ktika dlm kursus selama 6bulan? Sdgkn swktu kebradaan aq di PLKN, dh bwat aq brkeadaan dlm kotak katik,walhal 82 hari sj. Apatah lg 6bulan...

Cita-cita ku kini lupus sudah. . .
SAYONARA. . .
Mungkin rezeki aq bkn la dlm bidang
FLIGHT ATTENDANT . . .
bkn la dlm bidang
MODELING . . .
bkn la dlm bidang
CULINARY ART. . .

tetapi

TENTERA !!
TENTERA !!

Monday, May 2, 2011

Edited.... !

Posted by Nono AB Jalil at 1:46 PM 0 comments
My daddy blogger...!
http://utadahiroshi.blogspot.com

AKU BENCI DIA ..~

Posted by Nono AB Jalil at 9:16 AM 0 comments
Towk karya aku lamak dlok...
Buk temu blit...
Hahahhaha..... 
Mok share2 ngn kitkorg la.... 
Mudahan kitkorg temu cinta yang baru..
Buang KERUH, ambil la yang JERNIH...
Insyaallah kitkorg akn temu jdoh yg lbey baik DR YG SBELUM NYA
mcam aku.... ALHAMDULILLAH......
AMIN....





aku pernah jatuh cinta..
seperti gadis yang lain..
aku juga pernah kecewa..
hati di lukai..
aku merana..  jiwa sengsara..

tolongi aku melupakan nya..
aku benci dia yang kecewa kan aku..
tolongi lah aku..
untuk melupakan..
untuk melupakan nya..
aku benci dia..

hati ku telah dia hancurkan..
hati ku telah dia lukakan..
hati ku telah dia robekkan..
hati ku telah dia tusukkan dengan seribu panahan..

dia punahkan cinta ku..
dia punahkan hrapan ku..
dia punahkan hidup bahagia ku..

seluruh hidupku musnah...
seluruh hidupku musnah..


hati ku telah dia hancurkan..
hati ku telah dia lukakan..
hati ku telah dia robekkan..

tiada maaf bagi mu...
inilah keputusan aku...

tolongi lah aku..
untuk melupakn..
untuk melupakn nya..

Soon is MY BIRTHDAY..!!!! 6th May ..!!!

Posted by Nono AB Jalil at 8:54 AM 0 comments
I wish you are here celebrating my birthday...
So SAD when someone i  LOVE not here to celebrate my 19 birthday...!!!!
Soon i gonna be 19...!!!!!
huhuh....
MAKIN TUA DAH KU TOWK....

i`m bored here (MUKAH)

Posted by Nono AB Jalil at 8:45 AM 0 comments
haiyo... nothing to do.... bosan yg amat towk....
tp ku suk pat bju baru....
KACAK..!!!!
hahhahahahah....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

- Nono Says: Desire for ❤ - Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal