NonoChan

Anda STALKER yang ke-

Nono Says - Page

Wednesday, February 27, 2013

Punca kena REJECT

Posted by Nono AB Jalil at 6:21 PM
*saya tidak menggunakan LAMAN SOSIAL UNTUK MELEPASKAN KEMARAHAN dan TIADA KATA BERUNSUR MAKIAN atau CACIAN sepanjang 2013 punya ENTRY. Terima Kasih
*silakan untuk me`refer balik kalau ada.. hwa..hwa..hwa..

Aku ni rajin buat survey, bukak Google itu ini (*hanya tengah malam kebiasaan nya pasal internet boleh lah loading nya) terutamanya pabila melibatkan career yang dah jadi impian dan cita-cita aku sejak aku berusia 8 tahun. Lama kan? 



Dipendekkan cerita, untuk kali pertama aku pergi ke interview Air Asia untuk position CABIN CREW, punca aku tak lepas pasal dia kata " you are to thin to fit our uniform and gonna looks loose, " dan dengan mata blink blink aku bagi ( * banyak lu punya blink blink ) siap merayu ouh konon nya. " Please consider me, i may to thin but i`m able to do the job. Its my dream to become stewardess since i was child. Please gimme the chance," dengan tegas nya interviewer itu menjawab, "Ya i know, its everyone dreams too," adeh ! Speechless sudah aku. Dengan muka yang sangat kecewa aku keluar dari ruangan itu. Hihihihi...

Try for 2nd time pulak, lepas aku balik dari Kuala Lumpur bulan January hari itu, aku cuma ada 2 hari untuk preparation for the upcoming interview, dengan heels aku tiada. Slumber rock aku pakai sandal pergi interview. (*akibat preparation last minute ). Interviewer tu tanya aku, "This is your 1st time?", " No, it was my second time." bla bla bla... Tiba-tiba dia tanya aku " what happen with your hand? " . Aku terdiam, apa pasal? Gara-gara aku lupa ayat panjat dalam English ( i suppose to say climb up the wall ). Naaa.. aku dah hilang 1st impression depan dia. Sob sob sob.. Lepas itu dia kata lagi aku terlalu kurus. OMG ! Same things happen.

For your information, i am 161cm tall and 40 kg weight.

Baru tadi aku kodek-kodek, dia nak at least 45-55kg. No wonder aku kena reject atas reason yang sama. 


0 comments on "Punca kena REJECT"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

- Nono Says: Desire for ❤ - Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal